Jdi na obsah Jdi na menu
 


Běžecké pásy

     HLAVNÍ JE DODRŽENÍ SPRÁVNÉ TEPOVÉ                                        FREKVENCE

10 nejhorších chyb, kterých se dopouštíte na běžícím páse

PO DODRŽENÍ SPRÁVNÉ TEPOVÉ FREKVENCE JE POTŘEBA SE VYVAROVAT DALŠÍCH                                                                       CHYB.                                                                        TEPOVOU FREKVENCI VHODNOU PRO NEJEFEKTIVNĚJŠÍ ODBOURÁVÁNÍ TUKŮ                                                               VÁM VYPOČÍTÁ NÁŠ PERSONÁL.

                                                   ZDE JE MALÉ DESATERO

 

Chyba první: Špatná obuv

Cvičíte „jenom“ na cvičícím páse – žádné kopce, kamínky ani nerovnosti vás nepotkají. I přesto je nutné vybírat obuv na běžící pás obzvlášť pečlivě.

Chyba druhá: Zrak upřený na nohy

Je to fascinující obrázek: jedna noha střídá druhou a při tom jsou pořád na stejném místě… Pokud se jím budete kochat přespříliš, můžete ztratit rovnováhu. Pohledem na vaše nohy se navíc dobrovolně vzdáváte správného držení těla.

Chyba třetí: Špatná technika

Ať už venku nebo na běžícím páse, běhejte stylem pata – špička. (Pokud tedy neběžíte naboso – pak by byl postup obrácený). Vyvarujte se dopadu celé nohy najednou, ušetříte svoje záda od zbytečné zátěže.

Chyba čtvrtá: Rutina

Můžete běhat každý den se stejnou zátěží, která vám bude vyhovovat. Postupem času budete spalovat méně a méně kalorií. Vaše tělo se přizpůsobí a trénink nebude efektivní. Změňte každé čtyři týdny nějaký aspekt (vytrvalost, rychlost nebo frekvenci) tréninku na běžícím páse a jste zachráněni.

Chyba pátá: Ruce

Na běžícím pásu vám může připadat, že když roztáhnete ruce, proměníte se v rogalo. I přes veškeré snahy se vám to ale nepodaří. Je to zbytečná námaha – ostatně stejně jako mít ruce překřížené u těla. Chcete-li, aby byl váš trénink bezchybný, držte paže u boků. Jakmile se dostanete k vyšším rychlostem, pomáhejte si jimi.

Chyba šestá: Dlouhý krok

Ať už se snažíte o cokoliv, nikdy se nesnažte prodloužit běžecké kroky v běžecké skoky, ačkoliv se vám zdá, že je tenhle způsob překonávání vzdáleností a rychlostí mnohem efektivnější. Namáháte se, nezlepšíte vytrvalost a koledujete si o zranění.

Chyba sedmá: Držení madel

Nikdy se nevyrovnáte těm nejlepším, pokud budete v křečovitě sevřené ruce ždímat madla. Nic z nich nevyždímáte a ze sebe (krom naprosto neefektivně vynaložené energie) taky ne. Naučte se běhat s přirozeně s uvolněnými, v loktu uhnutými pažemi.

Chyba osmá: Naklánění

Všimli jste si někdy jak vypadáte, když pospícháte? Mě takhle jednou pořádně vyděsil odraz ve výloze. Místo mladé, energické ženy jsem viděla podivnou postavu předkloněnou nepřirozeně vpřed. Když pospícháme, máme tendenci se naklánět vpřed, ale nejen že nám to nesluší, je to i zbytečné, protože rychlejší stejně nejsme.

Chyba devátá: Velká zátěž

Zjistili jste že některá z těchto chyb je jak vystřižená z časopisu vašeho života? Zpomalte. Možná jste se právě chystali pokořit rekord Usaina Bolta, ale věřte, že když zpomalíte a několik tréninků se budete věnovat „správnému“ běhání, pokoříte jej nakonec mnohem snadněji!

Chyba desátá: Autopilot

Když cvičíte pořád dokola to samé, jde to snáz a snáz. Najednou fungujete „na autopilota.“ Zautomatizování některých činností se vyplatí. Obzvlášť těch nenáviděných. (U mě je to třeba umývání nádobí :) ) Ale běh? Ten za to nestojí! Přidávejte si postupně zátěž. Ať jsou vidět výsledky!